Amsterdamsestraatweg 554 te Utrecht  |  Routebeschrijving
A A

Klachten

Gelukkig zijn de veruit meeste patiënten tevreden over de huisarts, de medewerkers en de praktijk als geheel. Maar misschien bent u over bepaalde zaken minder tevreden. Hier leest u wat u kunt doen met uw onvrede of klacht.

1. Probeer samen met uw huisarts het probleem op te lossen
Uw huisarts stelt het op prijs indien hij/zij de gelegenheid krijgt de oorzaak van uw klacht met u te bespreken. Dat kan ook als de klacht over een praktijkassistente, een waarnemer of een praktijkverpleegkundige gaat. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan hij/zij ook niet samen met u naar een oplossing zoeken. Maak hiervoor een afspraak via de assistente.

Als u de klacht een officiëler karakter wilt geven, kunt u gebruik maken van de klachtenregeling die Huisartsenpraktijk Elinkwijk heeft. Wij vragen u dan uw klacht kenbaar te maken via het online klachtenformulier of via het klachtenformulier dat u bij de assistente aan de balie kunt verkrijgen. De praktijkmanager zal dan contact met u opnemen over het vervolg.

2. Advies en bijstand door de klachtenfunctionaris (SKGE)
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 – 0229190.

3. Geschilleninstantie huisartsenzorg
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u vinden op www.skge.nl.

Klachten over de huisartsenpost
De Huisartsenpost (Spoedpost Utrecht Stad) heeft een eigen klachtenregeling. Hiervoor verwijzen wij u naar hun eigen website.

Actueel

17/01

Gezond blijven in de winter

Wat kunt u zelf doen om gezond te blijven in de winter? Kijk op deze p...

Lees meer
27/09

24 oktober staat de Griep-en pneumokokken vaccinatie gepland

De Griep-en pneumokokken vaccinatie staat voor dit jaar gepland op din...

Lees meer
Archief